LAWAS-BLOG


Najnowsze wpisy


Lipiec 2015
P W Ś C P S N
« Cze   Sie »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kategorie


Tagi


LAWAS-BLOG

Konsumenci

Poradnik wakacyjny (I)

15-07-2015

Myśląc o urlopie i kupując wycieczkę w biurze podróży, nie przewidujemy zazwyczaj możliwości, że nasz wyczekiwany i wymarzony urlop, może nie być taki, jaki sobie wyobrażaliśmy. Warto jednak mimo wszystko, przygotować się na ewentualne problemy i wiedzieć, co w takiej sytuacji zrobić.

W dzisiejszej części Poradnika wakacyjnego, przedstawiamy możliwości i rady dla turystów, co zabrać ze sobą na wyjazd organizowany przez biuro podroży oraz jak interweniować w trakcie wyjazdu.

W drugiej części Poradnika, przedstawiamy procedurę reklamacji wycieczki wykupionej w biurze podróży. W trzeciej części Poradnika, omówimy natomiast kwestię ubezpieczeń dla turystów i innych osób wyjeżdżających poza granice kraju.

Co zabrać ze sobą na wyjazd z biurem podróży?

Pomijamy tutaj kwestie związane z paszportami, biletami lotniczymi, walutą i podobnymi kwestiami, a zajmiemy się kwestią prawidłowej realizacji naszej wycieczki przez biuro podróży. Aparat fotograficzny również jest raczej standardowym wyposażeniem wakacyjnym, niemniej jednak zalecamy jego posiadanie.

Niezbędny zestaw dokumentów to:
1) umowa zawarta z biurem,
2) ogólne warunki umowy,
3) opis hotelu/oferty (m.in. wskazującej godziny posiłków, szczegóły pokoju, płatne i bezpłatne posiłki).

Dodatkowo przed wyjazdem warto również sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższa ambasada lub konsulat RP oraz na wszelki wypadek zaopatrzyć się w dane kontaktowe.

Co zrobić, jeżeli w trakcie wyjazdu okazuje się, że jest on niezgodny z zawartą umową?

No właśnie… Przyjeżdżamy na miejsce, wchodzimy do pokoju a tu grzyb na ścianie, mrówki wszędzie, a z balkonu rozpościera się widok na śmietnik.

W takiej sytuacji należy zrobić poniższe rzeczy:
1) sfotografować pokój i wszystkie jego wady/usterki (najlepiej również ze zdjęciem numeru pokoju/karty/klucza do pokoju, żeby uprawdopodobnić, że zostały wykonane w tym konkretnym hotelu),
2) niezwłocznie skontaktować się z rezydentem lub innym przedstawicielem pozwanego,
3) w przypadku gdy rezydent nie może podjąć żadnych natychmiastowych środków środków (np. w tym dniu nie będzie obecny w hotelu), należy mu przekazać, iż w takim niezwłocznie udajemy się do recepcji w celu zmiany pokoju, a następnie należy to zrobić.

W przypadku, gdy występują inne niedogodności, również należy wykonywać jak najwięcej zdjęć obrazujących usterki. Dodatkowo, jeżeli również inne osoby są niezadowolone z wyjazdu warto wymienić się z nimi numerami telefonów. W jakim celu? O tym, w drugiej części Poradnika wakacyjnego.

O wszystkich kwestiach i problemach należy również na bieżąco informować rezydenta, najlepiej na piśmie (wystarczy odręcznie, ale należy poprosić o kopię opatrzoną datą i podpisem). Dlaczego? W większości przypadków, przecież i tak rezydent niewiele może zrobić. Powyższe jest jednak istotne dla ewentualnego postępowania reklamacyjnego (o czym również w drugiej części Poradnika wakacyjnego), gdyż biuro podróży nie będzie mogło wskazywać, że turyści o niczym nie poinformowali rezydenta, więc nie ma dowodów, że takie niedogodności, po pierwsze były, a po drugie, gdyby nawet były, to rezydent niezwłocznie by wszystkiemu zaradził, gdyby tylko o tym wiedział.

 

Autor: Stefania Krupa

lawas
Author

lawas